tirsdag 30. april 2013

Uisgebeatha - Livets vann

Det var ikke lett å velge bare en whisky å ta med hjem fra turen. Valget falt på en i utgangspunktet god whisky i en spennende utgave: The Arran - Amarone Cask Finish.
Det er en whisky som har bodd i bourbon-fat i mange år deretter en liten periode i et fat som tidligere huset Amarone-rødvin før den ble sendt ut i verden på flasker.
Det tok "hele" to dager fra vi kom hjem til jeg måtte smake på godsakene :-)
Ble forventningene innfridd? Jepp!
Drikken har vært lenge nok i rødvinsfatet til å få en nydelig rosafarge, men ikke lenger enn at det fortsatt smaker The Arran ... rett og slett en god whisky. Ganske sterk, tåler en del vann. Spennende og litt søtlig smak. Namm!
Noe å glede seg til i neste klubbmøte for de som ikke fikk vært med på turen.
Slainte!

1 kommentar:

  1. Flott du fulgte opp min oppfordring:-)...imponert at du klarte å vente i hele to dager:-) Gleder meg til å smake på den whisky'n, hvor det kan hende det blir anledning til en tyvsmaking om Gunnar tar den med på campinga neste helg....men jeg ser uansett frem til whisky kveld så snart det måtte passe. Tar da med min BenRiach som også viste seg som en god investering:-)

    SvarSlett